loading...
اخبار فوتبال | اخبار جدید | آواز نیوز | آهنگ جدید
ADS

محمد خالقی بازدید : 260 شنبه 15 فروردین 1394 نظرات (0)

تیتر روزنامه  جام جم 15 فروردین 1394

تهران- ایرنا- روزنامه جام جم خبرهای «استقبال جهانی از تفاهم لوزان»، «کاهش 12 درصدی تصادفات نوروزی» و «پیشرفت اقتصادی و عزت بین المللی از آرزوهای بزرگ ما است» را برای صفحه نخست شماره روز شنبه انتخاب کرد.

 

این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان استقبال جهانی از تفاهم لوزان، اختصاص داد و نوشت: ایرانی ها امسال در حالی همزمان با سیزدهمین روز سال به دامان طبیعت رفتند که تلاش های آغاز شده برای رسیدن به چارچوبی از راه حل ها به منظور دست یافتن به توافق جامع هسته ای در آخرین روز تعطیلات نوروز سرانجام نتیجه داد و پس از هشت روز مذاکره فشرده، بیانیه لوزان، خبر از پیشرفت در مذاکرات هسته ای می داد. به دنبال روشن شدن چارچوب سیاسی توافق نهایی ایران و 1+5، کشورهای مختلف از این پیشرفت مذاکرات هسته ای حمایت کردند. افزون بر هفت کشور حاضر در گفت و گوهای لوزان، رسانه ها از استقبال دبیرکل سازمان ملل، مقامات ترکیه، عربستان، استرالیا، ایتالیا، الجزایر، هند، قزاقستان، حزب الله لبنان و آژانس بین المللی انرژی اتمی از نتایج گفت وگوهای تازه هسته ای خبر داده اند.

روزنامه جام جم با انعکاس موضوع کاهش 12 درصدی تصادفات نوروزی، آورد: امروز همزمان با بازگشت آخرین مسافران نوروزی به شهرهای خود طرح نوروزی پلیس نیز که از بیست و پنجم اسفند کلید خورده، پایان می یابد. گزارش های پلیس راهور از این حکایت دارد که در این مدت تصادف های نوروزی 12 درصد و شمار کشته های سر صحنه تصادف نیز 11 درصد کاهش پیدا کرده است. براساس آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی می توان گفت به طور میانگین در تعطیلات نوروزی 6 سال گذشته روزانه هزار و 250 نفر جان خود را از دست داده اند. برای محاسبه دقیق آمار تلفات سفرهای نوروزی امسال نیز باید منتظر انتشار گزارش پزشکی قانونی بود، اما با توجه به گزارش پلیس راهور مبنی بر کاهش 12 درصدی تصادفات می توان نتیجه گرفت که تلاش های پلیس راهور و دیگر ارگان ها برای کاهش آمار حوادث ترافیکی نتیجه داده است.

پیشرفت اقتصادی و عزت بین المللی از آرزوهای بزرگ ما است، تیتر دیگر این روزنامه است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1394 هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به ملت ایران و همه ملت هایی که نوروز را گرامی می دارند، سال جدید را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در نگاه اجمالی به مسایل سال 1394، همکاری های گسترده دولت و ملت را ضروری برشمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال 94 یعنی دولت و ملت، همدلی و همزبانی، باید هر دو کفه این شعار یعنی ملت عزیز، بزرگ، شجاع، بصیر، دانا و با همت ایران و همچنین دولت خدمتگزار، به یکدیگر اعتماد، و صمیمانه با هم همکاری کنند. حضرت آیت الله خامنه ای به آرزوهای فراروی ملت ایران در سال جدید اشاره کردند و گفتند: پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی، جهش های علمی به معنای واقعی، عدالت قضایی و اقتصادی و از همه مهم تر، ایمان و معنویت آرزوهای بزرگی هستند که در این سال برای ملت ایران داریم و البته همه این خواسته ها و آرزوها نیز دست یافتنی است و خارج از ظرفیت عظیم ملت ایران و سیاست های نظام نیست.

روزنامه جام جم با بازتاب خبر نمره قبولی به سریال های نوروزی، نوشت: رسانه ملی پنج مجموعه نمایشی را برای ایام نوروز سال 94 تدارک دیده بود؛ فوق سری، کلاه قرمزی، در حاشیه، سر به راه و آسمان من. به اعتقاد یک عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، تلویزیون با توجه به توانایی ها، قابلیت ها و امکانات موجود در مجموع توانسته در نوروز 94 برای مخاطبان خود سرگرم کننده و متنوع باشد و رضایت نسبی بینندگان را کسب کند. جبار آذین آسمان من را مجموعه نمایشی محبوبش در ایام نوروز ذکر و تصریح کرد: به عملکرد رسانه ملی در این ایام نمره قبولی می دهم. تنوع مجموعه های نمایشی تلویزیون موجب شد که مخاطبانی از هر طیف و گروه پای تلویزیون بنشینند و همین مهم، شبکه های ماهواره ای را در روزهای آغازین سال از رونق انداخته بود.

این روزنامه با مطرح کردن عنوان لوزان ـ چای یا فتح الفتوح؟ آورد: در سالی که به واسطه فرصت ها و چالش های پیش رو به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام گرفت، اولین میدان آزمون برای تحقق این شعار فراهم آمده است. مذاکرات نفسگیر لوزان و صدور بیانیه مطبوعاتی در پایان آن، نه فقط افکار عمومی طرف های درگیر این مذاکرات را که به نوعی افکار عمومی اکثر قریب به اتفاق دنیا را درگیر خود کرد، که توجه به بازتاب رسانه ای آن گویای این مساله است. اظهار نظرها و واکنش های داخلی به این رویداد مهم بقدری سریع بود که حتی پیش از انتشار رسمی بیانیه و اعلام مواضع طرف های درگیر موضوع، 2 جریان صفر و صدی شکل گرفت. عده ای این توافق، جمع بندی یا چارچوب مفهومی را لوزان ـ چای نامیدند و به بیان نقاط ضعف آن مشغول شدند و عده ای هم آن را فتح الفتوح قلمداد کردند و به تعریف و تمجید مطلق از آن و تیم مذاکره کننده روی آوردند؛ در حالی که به نظر می رسد نه این و نه آن، هیچ کدام گام در جاده اعتدال و انصاف نگذاشته اند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ads

    X بستن تبليغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1435
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 370
  • باردید دیروز : 550
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,902
  • بازدید ماه : 8,354
  • بازدید سال : 74,421
  • بازدید کلی : 783,208
  • کدهای اختصاصی
    قمیت روز طلا سکه و ارز


    فروشگاه