loading...
اخبار فوتبال | اخبار جدید | آواز نیوز | آهنگ جدید
ADS

محمد خالقی بازدید : 293 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
حزب انسجام ملی افغانستان:
دلایل موضع گیری حکومت وحدت ملی در قبال یمن توجیه پذیر نیست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹
دلایل موضع گیری حکومت وحدت ملی در قبال یمن توجیه پذیر نیست
حزب انسجام ملی افغانستان در رابطه باموضع‌گیری حکومت وحدت ملی در قبال بحران یمن در اعلامیه ای نوشت: حکومت وحدت ملی در یک اقدام شتاب آلود به صورت دیپلماتیک درگیر بحران یمن شده و عملا کشور را وارد قطب بندی های منطقه ای کرده است.
این اعلامیه می افزاید: شرایط پیچیده کنونی و موقعیت حساس افغانستان ایجاب می کرد تا حکومت در این مورد بی طرف باقی می ماند و تعادل در سیاست خارجی را حفظ می نمود.
حزب انسجام ملی افغانستان، دلایل حکومت در این خصوص را توجیه ناپذیر خواند و گفت: نه حرمین شریفین با تهدید مواجه می باشد و نه وظیفه مردم افغانستان دفاع از منافع کشورها است. برای افغانستان مهم حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از تنش های فرقه ای می باشد.
به گزارش خبرگزاری آوا متن کامل این اعلامیه به شرح ذیل است.

                                          بسم الله الرحمن الرحیم

حکومت وحدت ملی در یک اقدام نامنتظر و شتاب آلود به صورت دیپلوماتیک درگیر بحران یمن شده و عملا کشور را وارد قطب بندی های منطقه ای کرده است. در حالی که شرایط پیچیده کنونی و موقعیت حساس افغانستان ایجاب می کرد تا حکومت در این مورد بی طرف باقی می ماند و تعادل در سیاست خارجی را حفظ می نمود.
متأسفانه دلایل که حکومت در این خصوص ارایه کرده نیز توجیه پذیر نیست؛ زیرا نه حرمین شریفین با تهدید مواجه می باشد و نه وظیفه مردم افغانستان دفاع از منافع کشورها است. برای افغانستان مهم حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از تنش های فرقه ای می باشد.
همچنین اگر حکومت بدین باور است که حمایت از ائتلاف ضد یمن، سبب تسریع روند صلح در افغانستان می‌شود، این امر خیالی بیش نخواهد بود. برعکس، تجربه نشان داده که قطب بندی کردن سیاست خارجی همواره پیامدهای سنگین برای افغانستان داشته است. بدین ترتیب، کشاندن پای افغانستان در بحران یمن، نه تنها هیچ سود به منافع ملی ما نداشته؛ بلکه کشور را بیشتر از پیش، عرصه جنگ های نیابتی می کند.
از سویی هم، با موضع گیری اخیر حکومت، سیاست خارجی چند جانبه گرایی افغانستان با پرسش مواجه شده؛ سیاستی که حکومت گذشته براساس آن با حفظ منافع ملی روابط خود با کشورهای مختلف را تأمین کرده بود. انتظار می رفت که حکومت، گزینه بی‌طرفی را در خصوص بحران یمن انتخاب می‌کرد و از کشاندن پای افغانستان به نزاع های منطقه ای جلوگیری می‌نمود.
حزب انسجام ملی افغانستان، خواهان حفظ بی طرفی افغانستان در بحران یمن است و بر حل این بحران از طریق مذاکره و مجاری دیپلوماتیک تأکید می نماید.
محمد خالقی بازدید : 371 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
حمله خوست؛ مردم چه می گویند؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۲
حمله خوست؛ مردم چه می گویند؟
شماری از معترضان در خوست، عبدالجبار نعیمی؛ سرپرست این ولایت را متهم به دست داشتن در انفجار انتحاری اخیر کرده و خواستار محاکمه او شده‎اند.
در انفجار روز پنجشنبه دست کم ۱۸ تن کشته و ۶۴ نفر دیگر زخمی شدند. قرار بود در محل انفجار در نزدیک خانه آقای نعیمی، شماری از مخالفان او راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.
برخی از معترضان از جمله شماری از نمایندگان خوست در مجلس و شورای ولایتی گفتند که آقای نعیمی و دوستان او "عامل" این رویداد هستند و باید محاکمه شوند.
کمال ناصر اصولی؛ عضو مجلس نمایندگان گفته:"ما عبدالجبار نعیمی و دوستان او را عامل رویداد دیروز می‌دانیم که در آن شماری از مردم در اثر شلیک گلوله محافظان او، شهید شدند."
آقای اصولی هشدار داد اگر اشرف غنی بار دیگر آقای نعیمی را به خوست بفرستد، "هر رویدادی که رخ بدهد مسؤولیت آن به عهده رئیس جمهوری خواهد بود."
گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده‌ است.
آنچه در حمله اخیر خوست اتفاق افتاد یک فاجعه تمام عیار بود و نشان داد که وضعیت امنیتی در کشور، با وجود تلاش های پنهان و آشکار صلح، هرگز به نفع مردم، تغییر نکرده است.
با این حال، این فقط ظاهر ماجرا بود. آنچه در حاشیه رویداد خونین خوست رقم خورد، نگرانی ها در باره اوضاع نابسامان امنیتی را به نحو غیر منتظره ای تشدید می کند؛ زیرا مردمی که قربانی اصلی این حمله قرار گرفته اند و نمایندگان آنها در شوراهای ملی و ولایتی، یک ادعای مهم را مطرح می کنند و می گویند که کارگزار و طراح این حمله، والی خوست و عمال او بوده اند.
چند نکته در این زمینه وجود دارد که نگرانی ها در خصوص صحت این ادعا را تقویت می کند.
یکی اینکه این حمله در جمع کسانی انجام شده است که در نزدیکی خانه والی خوست، دست به تظاهرات اعتراضی بر علیه خود او زده بودند.
دوم اینکه، به نظر می رسد بر اساس برخی گزارش های رسانه ای، خود آقای عبدالجبار نعیمی؛ والی خوست، در زمان وقوع این حمله، در خانه نبوده و در کابل به سر می برده است؛ بنابراین هدف حمله کننده بدون شک خود والی یا خانه او نبوده است.
نکته سوم اینکه حمله اخیر، غیر از کسانی که در مخالفت با والی کنونی ولایت خوست، دست به تظاهرات زده بودند، فرد خاصی را آماج قرار نداده است؛ تا با طرح این مساله که غیر نظامیان، مانند همیشه قربانی حمله انتحاری به جان فلان مقام بلندپایه دولتی یا گروهی از نیروهای امنیتی شده اند.
نکته چهارم نیز اینکه طالبان که همیشه مسؤولیت رویدادهای تروریستی به ویژه انتحاری را بر عهده می گیرند، از پذیرش مسؤولیت این رویداد امتناع کرده و آن را رد کرده اند.
بر این اساس، این ادعای مردم و نمایندگان آنها در شوراهای ملی و ولایتی که شخص والی خوست، در انجام این حمله به منظور آماج قرار دادن معترضان و خفه کردن صدای اعتراض آنها دست داشته است، قوت می گیرد.
صرف نظر از اینکه مردم و نمایندگان شوراهای ملی و ولایتی درست می گویند یا اداره ارگان های محلی و عبدالجبار نعیمی؛ واقعیت این است که رویداد اخیر خوست و واکنشی که مردم بروز دادند، آشکارا نشان می دهد که امنیت و سلامت کار در ادارات محلی افغانستان، به شدت آسیب دیده و قدرت و سلطه دولت مرکزی بر مناطق دوردست، عمیقا کمرنگ شده است.

سوء مدیریت، تنش ها و اختلافات پشت پرده سیاسی، ناکامی رییس جمهور در معرفی والی های تازه برای ولایات و عدم حساب رسی دقیق، درست و مسؤولانه از کارگزاران و مأموران محلی حکومت در ولایت ها،‌ موجب شده است که فساد، خودکامگی، سوء استفاده از قدرت، قدرت طلبی غیر قانونی، اقدامات ضد مردمی و دست زدن به ایجاد آشوب های مهندسی شده و خودخواسته در ولایت ها به منظور رسیدن به این اهداف از سوی مهره های حکومت سابق و غیر پاسخگو به حکومت جدید، هر روز بیشتر از پیش، اوج بگیرد.
رییس جمهور هم ظاهرا بدون آنکه به اعتراض های مردم، پاسخ بدهد و یا تدبیری برای بهبود امنیت، حکومت داری، پاسخگویی مقام های محلی به مردم، شوراهای ملی و محلی و حکومت مرکزی، مهار خودکامگی و قدرت پرستی مقام های محلی و تعمیم و گسترش سلطه و نظارت دولت مرکزی بر ادارات ولایتی اندیشه کند، صرفا به عیادت از زخمی های رویداد، اکتفا کرده است و این به باور ناظران، چیزی نیست که مردم خوست و دیگر ولایت های افغانستان، از آقای غنی انتظار داشتند و دارند.
بیش از ۸۰ کشته و زخمی در هر کشوری رخ دهد، جریان عادی حکومت داری را مختل می کند و همه مسؤولان را برای پاسخگویی به دردها و فریادهای مردم، به پیشگاه ملت می کشاند؛ اما در افغانستان، همه چیز عادی است و ماجرا با چند عکس و یک بیانیه کوتاه همدردی خاتمه پیدا می کند.
محمد خالقی بازدید : 308 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
ریاست عمومی امنیت ملی:
شبکه حقانی، مسئول حمله انتحاری در شهر خوست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
شبکه حقانی، مسئول حمله انتحاری در شهر خوست

ریاست عمومی امنیت ملی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در حمله انتحاری که روز پنجشنبه گذشته در میان تظاهرات کنندگان شهر خوست روی داد، گروه ترورستی حقانی دست داشته است.

این حمله انتحاری باعث شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن ۶۳ تن از هموطنان بی گناه گردید.
عامل انتحاری به نام شاه غلام که از ملتان می باشد به دستور مستقیم سراج الدین حقانی، توسط مولوی عبدالرحمن به شهر خوست منتقل و به دستور وی خود را در میان تظاهرات کنندگان منفجر ساخت.
افرادی که در این قضیه دخیل اند از سوی ریاست عمومی امنیت ملی شناسایی شده اند.
محمد خالقی بازدید : 399 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
استقبال افغانستان از توافق ایران با گروه ۱+۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
استقبال افغانستان از توافق  ایران با گروه ۱+۵
دولت جمهوری اسلامی افغانستان از توافق میان جمهوری اسلامی ایران و گروه  ۵+۱ استقبال کرد.
به گزارش آوا، دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس تصمیم کابینه از توافق جهت ایجاد یک چهارچوب برای حل مسئله اتمی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۵+ ۱ استقبال کرد.
دولت جمهوری اسلامی افغانستان این توافق را به نفع افغانستان، منطقه و کشورهای جهان دانسته و از آن حمایت می کند.
قابل یاد آوری است، در کشورهای ۵+ ۱ ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان شامل است.
محمد خالقی بازدید : 381 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
استادان دانشگاه ننگرهار اعتصاب کردند
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
استادان دانشگاه ننگرهار اعتصاب کردند
استادان دانشگاه ننگرهار در اعتراض به بی پروایی دولت،دست به اعتصاب زده اند.
به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری آوا، آنها می گویند تا زمانی که سرنوشت حقوق، امنیت و تامین اصلاحات در این دانشگاه مشخص نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
 استادان تاکید دارند که باید سرنوشت ۱۵ میلیون افغانی که حقوق آنها بوده است و از سوی مردان ناشناس ربوده شده است، مشخص و به استادان پرداخت گردد.
گفتنی است، چندی پیش، سارقين مسلح موتر حامل پول معاشات استادان و کارمندان دانشگاه را پس از تعقيب، در دو کيلومترى دانشگاه هدف قرار دادند و پول را با خود برده و دو محافظ دانشگاه را زخمى کرده اند.
محمد خالقی بازدید : 445 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
کشته و زخمی شدن ۱۴ شبه نظامی طالب
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کشته و زخمی شدن ۱۴ شبه نظامی طالب

وزارت داخله می گوید: در عملیات های مشترک پاکسازی نیروهای امنیتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۹ طالب کشته شدند.
به گزارش آوا،در این عملیات ها که در مربوطات ولایت های هلمند،هرات،فراه،میدان وردک،پروان و قندهار به همکاری نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی راه اندازی گردیده بود ،‍‍‍ ۵ طالب زخمی و ۴ تن دیگر توسط نیروهای امنیتی کشور بازداشت شدند.
در این عملیات ها مقداری جنگ افزار نیز بدست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.
هم چنان نیروهای پولیس ملی، سه حلقه ماین را از مربوطات ولایت های بلخ،کندز وهرات کشف و خنثی نمودند.

 

محمد خالقی بازدید : 302 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
مراسم دعا و نیایش برای آزادی 31 مسافر ربوده شده در کابل
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
مراسم دعا و نیایش برای آزادی 31 مسافر ربوده شده در کابل

برای آزادی ۳۱ مسافر ربوده شده در مسیر کابل قندهار، مراسم دعا و نیایش در کابل برگزار شد.
به گزارش آوا، تعدادی از مراکز فرهنگی و قرآنی و مراکز آکادمیک و رسانه ها ضمن برپایی محفل انس با قرآن در شهر کابل برای رهایی مسافران ربوده شده در مسیرشاهراه قندهار- کابل از اسارت دعا کردند.
در این مراسم، عده کثیری از مومنین درحسینیه بقیة الله غرب کابل گردهم آمدند و برای اسرای اسلام به خصوص ۳۱ مسافر ربوده شده در ولایت زابل به طور دسته جمعی دعا کردند.
برگزارکنندگان ضمن محکوم نمودن این عمل غیر انسانی گروههای اختطاف گر، از آنان خواستند تا افراد در بند بی گناه را هر چه زود تر آزاد سازند.
فعالان قرآنی و رسانه ای در این محفل تاکید کردند: چندین روز است که خانواده های این اسرا چشم انتظار مسافرین شان هستند و برای آزادی آنان لحظه شماری می کنند بنابراین از ربایندگان می خواهیم که هرچه زود تر این افراد ربوده شده را رها ساخته و به آغوش خانواده هایشان باز گردانند.
عباس حسن زاده از تلاشهای شخصیت ها و گروههای مختلف که در زمینه رهایی ۳۱ اسیر تا کنون تلاش کرده است سپاسگزاری کرد.
وی از همه دست اندرکاران دولتی، نیروهای امنیتی کشور، علما و موسفیدان خواست تا در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نورزند.
قابل ذکر است، در این محفل تعدادی از قاریان بین المللی کشور آیاتی ازکلام الله را تلاوت نموده و در بهار طبیعت، بهار دلها را با ترنم آوای روح بخش قرآنی عطرآگین ساختند.
در پایان این مراسم به پنج نفر از قاریان از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان هدایایی توزیع گردید.

 

محمد خالقی بازدید : 288 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)
نرخ مبادله افغانی در برابر اسعار؛ یکشنبه ۱۶حمل ۱۳۹۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ حمل ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

 

 
ردیف ارز خارجی خرید   فروش
۱ دالر امریکایی ۵۷,۷۸ افغانی    ۵۷,۹۸ افغانی
۲ پوند انگلیس ۸۵,۰۱ افغانی    ۸۵,۸۱  افغانی
۳ یورو  ۶۲,۹۵ افغانی   ۶۳,۵۵ افغانی
۴ هزار تومان ایرانی ۱۷,۵ افغانی   ۱۸,۱ افغانی
۵ هزار روپیه پاکستانی ۵۵۹,۷ افغانی   ۵۶۷,۷ افغانی
۶ هزار روپیه هندی ۹۲۲,۴ افغانی   ۹۳۲,۴ افغانی
۷ درهم امارات ۱۵,۶۸ افغانی   ۱۵,۷۸ افغانی
۸ یک فرانک سویس ۵۹,۱۴ افغانی   ۵۹,۶۴  افغانی 
۹ ریال سعودی ۱۵,۲۷ افغانی   ۱۵,۳۷ افغانی

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ads

    X بستن تبليغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1435
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 108
  • بازدید امروز : 428
  • باردید دیروز : 531
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,410
  • بازدید ماه : 7,862
  • بازدید سال : 73,929
  • بازدید کلی : 782,716
  • کدهای اختصاصی
    قمیت روز طلا سکه و ارز


    فروشگاه