loading...
اخبار فوتبال | اخبار جدید | آواز نیوز | آهنگ جدید
ADS

محمد خالقی بازدید : 581 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)
 
 قاره اروپا ثروتمند ترین قاره دنیا
سایت دبلیو ان دی در پاسخ به سوال عمومی که ثروتمندان در کدام منطقه ازجهان زندگی می کنند گزارشی تحلیلی و آماری منتشر کرده است. این گزارش همچنان از برتری اروپا حکایت دارد. 
 
 
محمد خالقی بازدید : 342 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

50 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی نانو در گچساران رسید

گچساران - ایرنا - دبیر اجرایی کنفرانس ملی نانو در گچساران گفت: 50 مقاله به دبیرخانه ملی همایش نانو در این شهرستان رسید.

 

امین هاشمی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان برگزاری این همایش که پیش از این در روزهای 26 تا 28 فروردین تعیین شده بود به اواخر اردیبهشت موکول شد.

وی اظهار کرد: دبیرخانه همایش نانو تا 20 اردیبهشت سال جاری آماده پذیرش آثار علاقه مندان است.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی نانو در گچساران تصریح کرد: استان های اصفهان، فارس، اردبیل، تهران، خراسان رضوی و کرمان از جمله استان هایی است که مقالات پژوهشگران آنها در رشته های شیمی، فیزیک و کامپیوتر به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وی ابراز کرد:کاربرد نانو در مهندسی کامپیوتر ،کاربرد نانو درمهندسی الکترونیک ،نانو شیمی و مهندسی شیمی ،نانو فیزیک و ژئو فیزیک و مهندسی نفت ،کاربرد نانو در علوم زیستی و محیط زیست -کاربرد نانو در مهندسی عمران از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

هاشمی پور بیان کرد:کمیته های علمی، فن آوری، اجرایی، روابط عمومی، حراست، نمایشگاه،تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف برگزاری مطلوب تر این همایش تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: این کنفرانس در دو بخش سمینار و همایش با موضوعات کاربرد نانو در مهندسی کامپیوتر ،کاربرد نانو درمهندسی الکترونیک ،نانو شیمی و مهندسی شیمی ،نانو فیزیک و ژئو فیزیک و مهندسی نفت ،کاربرد نانو در علوم زیستی و محیط زیست کاربرد نانو برگزار می شود.

هاشمی پور عنوان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران، پژوهش سرای دانش آموزی دکتر حسابی جنب مدرسه هیات امنایی فرهنگیان بفرستند یا با شماره تلفن 07432222510 تماس بگیرند.

وی تصریح کرد:با توجه به این که این همایش به صورت رسمی برگزار می شود، تمام مقالات این همایش در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

همایش ملی نانو با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار می شود.

شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

محمد خالقی بازدید : 417 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

بازارچه سبزی فروشان بیجار ساماندهی می شود

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بیجارگفت: بازارچه سبزی فروشان با توجه به وضعیت بسیار نامطلوبی که در مرکز شهر بوجود آورده است، باید زیباسازی و ساماندهی گردد.

 

بیژن زندیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های زیباسازی و بهبود فضاهای نامطلوب سطح شهر،افزود: بازار اصلی شهر نقش مهمی در تجارت، تردد مردم، ترافیک شهر، تنظیم عرضه و تقاضای کالا، بویژه میوه، تره بار و سبزی دارد.

وی وجود بازارچه فعلی جنب بازار اصلی را یک معضل همه جانبه برای مردم و مرکز شهر بیان و اظهار کرد: به علت حجم بالایی از فعالیت های روزانه در خیابان شهید اردلان، ورودی بازار، ایستگاه های تاکسی فاز یک و دو و اجتماع زیاد دست فروشان در این مناطق، تردد را یک طرفه کرده است و در خیلی از مواقع فقط تاکسی می تواند وارد این منطقه شود.

وی به آغاز فعالیت بازار سبزی و تره بار فروشان از اوایل اردیبهشت سال جاری پرداخت و ادامه داد: استقبال بسیار گسترده مردم از این بازار، تردد وسایل نقلیه باری و سواری، تعداد زیاد دست فروشان و ساخت کلبه ها وغرفه های بسیار نامرغوب، وضعیت موجود را به شدت بغرنج کرده است.

فرماندار شهرستان بیجار به فعالیت های غیرتجاری، قهوه خانه ها، قلیان سراها، بازار فروش پرندگان، استفاده بعنوان پارکنیگ خودرو، تجمع افراد بیکار و فرصت طلب اشاره نکرد و از رقابت ناسالم بین افراد متصرف بعنوان غرفه دار، ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان مدارس یگانه و شهید عباسزاده، اداره میراث فرهنگی وگردشگری وشکایت اهالی از اتفاقات ناگوار و نزاع های مکرر در این بازارچه خبر داد.

او به مراجعه زنان سالمند و خانم های میان سال بعنوان مشتریان عمده سبزی بیجار که ازمرغوبیت، کیفیت و شهرت خاصی نیز برخوردار است پرداخت و عنوان کرد: این موضوع باعث سوء استفاده افراد سود جو وعرضه محصولات نامرغوب و ضرر و زیان مردم و خانوارهای شهرستان می شود که بعلت عدم وجود یک سیستم نظارتی، امکان رسیدگی به شکایات مردمی نیز سخت است.

او به مراجعه زنان سالمند و خانمهای میان سال بعنوان مشتریان عمده سبزی بیجارکه ازمرغوبیت، کیفیت و شهرت خاصی نیزبرخورداراست پرداخت و عنوان کرد: این موضوع باعث سوء استفاده افراد سود جو وعرضه محصولات نامرغوب و ضررو زیان مردم وخانوارهای شهرستان می شود که بعلت عدم وجود یک سیستم نظارتی، امکان رسیدگی به شکایات مردمی نیز خیلی سخت است.

عدم رعایت بهداشت توسط فروشندگان، عرضه محصولات غیر بهداشتی، نارضاریتی مدیران اموربهداشت و سلامتی مردم از نحوه عرضه میوه، سبزی و نبود سرویس بهداشتی مناسب و آبرومندانه نیزازدیگرعلتهای بخش بهداشت بود که زندیه برای جمع آوری این بازارچه برشمرد.

وی به مردم اطمینان خاطر داد: با هماهنگی شهرداری و ادارات دیگر یک بازارچه سرسبز، زیبا با رعایت اصول مهندسی روز، برای سبزی فروشان وهمه کسانیکه قبلا در این محل فعالیت قابل قبول داشته اند احداث خواهد شد.

زندیه به کندن درختان بسیار قدیمی و تنومند نیز اشاره نمود و عنوان کرد: این درختان بسیار قدیمی شده بودند واغلب نیزخشک شده و یا بعلت عدم مواظبت و استفاده بعنوان ستون یک غرفه چوبی چیزی بعنوان درخت از آنها باقی نمانده بود. لذا با طراحی مناسب و کاشت درختان مناسب، دراین مکان فضای زیباوسبزی درمرکز شهر بوجود خواهد آمد.

این محل بیش از سه هکتارمساحت دارد در جنب بازار اصلی شهر واقع شده است و نقش مهمی در عرضه محصولات ارزان قیمت و مورد نیاز مردم دارد وبعلت همجواری با بازار اصلی، از استقبال زیاد مردم برخوردار است.

شهر بیجاردر 145کیلومتری سنندج مرکز استانکردستان واقع شده است.ک/4

 

محمد خالقی بازدید : 338 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

جشنواره تئاتر مادرانه در مشهد برگزار می شود

مشهد - ایرنا - دبیر دبیرخانه نمایشهای شهری مشهد گفت: جشنواره تئاتر مادرانه همزمان با ایام سالگرد ولادت حضرت زهرا(س) در این شهر برگزار می شود.

 

امیرحسین خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام گروههای هنری فعال، نویسندگان، اعضای فعال کانونهای فرهنگی مساجد، گروههای فرهنگی و هنری در هیاتهای مذهبی و همچنین گروههای تئاتر دانش آموزی مخاطب فراخوان برای حضور در این جشنواره هستند.

وی گفت: بر این اساس علاقه مندان می توانند در دو بخش تولید متن و اجرای نمایش شرکت کنند، همچنین نمایشنامه نویسی منحصر به شهر مشهد نبوده و هنرمندان از سراسر کشور می توانند در این بخش حضور یابند و در صورت پذیرفته شدن آثارشان ضمن حفظ مالکیت معنوی، خریداری خواهد شد.

دبیر دبیرخانه نمایشهای شهری مشهد در ادامه اظهارداشت: رویکرد این دبیرخانه اولویتدهی به نمایشهای هنری و خلاقانه ای است که مناسب مخاطب عمومی بوده و به موضوع این فراخوان پرداخته باشند.

وی افزود: در این چارچوب نمایشها در مکانهای سربسته و سرباز عمومی مانند پارکها، فرهنگسراها، ایستگاههای مترو، مدارس و مساجد شهر مشهد اجرا خواهند شد.

او گفت: در این فراخوان نمایشهای کوتاه صحنه ای یا خیابانی مدنظر است اما طرحهای نمایشی بلند و فرمهای نمایشی دیگر نیز در صورت تطابق با فراخوان بررسی خواهند شد.

خانی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 30 فروردین ماه تمدید شده است افزود: تنها آثاری که تا 21 فروردین ماه به دبیرخانه ارسال شوند مورد بررسی برای اجرا در ایام سالگرد ولادت حضرت زهرا(س) قرار می گیرند و بقیه آثار آرشیو می شوند تا در زمان مناسب بعدی اکران شوند.

وی اظهار داشت: تاکنون 50 اثر به دبیرخانه ارسال شده که گروههای مختلف داوری در حال بازبینی آثار هستند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دبیرخانه نمایشهای شهری به آدرس www.namayeshshahri.ir مراجعه نموده یا با شماره تلفن 37429215 تماس بگیرید.

32 گروه فعال نمایشی در عرصه تئاتر خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد 18 گروه مربوط به مشهد است.

محمد خالقی بازدید : 386 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

نیاز آبی تالاب بین المللی گاوخونی تعیین می شود

تهران - ایرنا -معاون امور تالاب ها و پارک های ملی دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نیاز آبی تالاب بین المللی گاوخونی امسال در یک برنامه جامع تعیین می شود.

 

مسعود باقر زاده کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود:تالاب گاوخونی اکنون برنامه مدیریت ندارد که تهیه آن جزو برنامه های اصلی سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی از اهمیت بین المللی برخوردار است اظهار کرد: اکنون پروژه ای برای کل حوضه آبریز زاینده رود و این تالاب تعریف شده است که بر این اساس نیاز آبی این حوضه در چند مرحله تعیین می شود.

باقرزاده کریمی ادامه داد: عدد تقریبی 176 میلیون متر مکعب در سال نیاز آبی تالاب گاوخونی و زاینده رود اعلام شده است که این یک عدد کلی است و نیاز به بررسی و دقیق شدن بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه طول زاینده رود 300 کیلومتر است گفت: بر این اساس زاینده رود و تالاب گاوخونی به هفت قسمت تقسیم شده اند و در این مطالعه نیاز آبی هر بخش بر اساس طول، شرایط محیط زیستی، کاهش و افزایش آورد آبی تعیین می شود.

معاون امور تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه اجرای پروژه تعیین حقابه تالاب گاوخونی کار بسیار دشواری است افزود: از این رو رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از تالاب گاوخونی بر مشارکت و همکاری دانشگاهیان و جوامع محلی استان اصفهان در اجرای این طرح تاکید کرد.

باقر زاده کریمی گفت: قطعا تهیه برنامه جامع مدیریت تالاب گاوخونی نقشه راهی برای احیای این تالاب خواهد شد.

وی افزود: اکنون به علت بارندگی ها و سیلاب ها حدود 15 درصد تالاب گاوخونی مرطوب و دارای آب است اما با توجه به شرایط خشکسالی در تابستان خشک خواهد شد.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمعه گذشته ( 14 فروردین ماه ) در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی از دانشگاهیان، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای تسریع در احیای این تالاب دعوت کرد.

تالاب بین المللی گاوخونی که باتلاق گاوخونی نیز خوانده می شود، نام تالابی است در فلات مرکزی ایران که بخش بزرگی از آن در استان یزد و بقیه در استان اصفهان قرار دارد که زاینده رود به آنجا می ریزد.

این تالاب در سایت رامسر که سایتی بین المللی و مختص حفاظت از تالاب ها است به ثبت رسیده است.

تالاب گاوخونی یکی از تالاب های مشهور در جلگه مرتفع مرکزی ایران به شمار می آید. این تالاب دارای وسعتی حدود ۴۷۶ کیلومتر مربع است که در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه

واقع شده است.

ارتفاع آن از سطح دریا ۱٬۴۷۰ متر و بیشینه عمق آن ۱۵۰ سانتیمتر است، این تالاب منابع زیستی غنی دارد و پناهگاهی برای پرنده های مهاجر است که با همه این ویژگی ها یکی از جاذبه های گردشگری است.

اکنون سال ها است تالاب گاوخونی با کمبود آب مواجه شده و در ورطه نابودی است. خشکی تالاب بین المللی گاوخونی که تبعات حاصل از پراکنش ریزگردهای آن تهدیدی برای سلامت ساکنین منطقه مرکزی کشور و استان تهران به شمار می آید از دغدغه های زیست محیطی اصلی مردم و مسوولان این استان است.

 

محمد خالقی بازدید : 334 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

مخالفان سوریه جیره خواران و مزدوران بی چون و چرای رژیم صهیونیستی

تهران - ایران - پایگاه اینترنتی رای الیوم در گزارشی نوشت: مخالفان سوریه به جیره خواران و مزدوران بی چون و چرا و تمام عیار رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند و هر روز که می گذرد صفحه جدیدی در این رابطه ورق می خورد.

 

پایگاه اینترنتی رای الیوم در این گزارش با اشاره به انتقال تروریست های زخمی شده به سرزمین های اشغالی و درمان آنها در بیمارستان های رژیم صهیونیستی می افزاید: تروریست های زخمی پس از انتقال و معالجه در بیمارستانهای اسراییل، پس از بازگشت به سفرای این رژیم در سوریه تبدیل می شوند.

از سوی دیگر مخالفان سوریه به واسطه یک میانجی غیررسمی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته اند تا ضربه سختی بر حزب الله وارد کند.

آمار جمع آوری شده توسط یک پایگاه خبری صهیونیستی نشان می دهد که در بیمارستان زیف در شهر صفد در شمال اسراییل و مرکز پزشکی الجلیل در شهر نهاریا تقریبا هزار تن از عناصر زخمی گروهک های تروریستی در جنگ سوریه، معالجه شده اند.

نیروهای اسراییل در این دو بیمارستان مانع از آن می شوند تا از افراد زخمی عکس و یا فیلم تهیه شود تا شناسایی نشوند و جان آنها پس از بازگشت به سوریه به خطر نیفتد.

بحران سوریه از زمستان سال 2011 و با حمایت کشورهای غربی - عربی، ترکیه و رژیم صهیونیستی آغاز شده که تاکنون موجب کشته شدن بیش از 220 هزار شهروند سوری و آوارگی حدود 11 میلیون نفر دیگر شده است.

 

محمد خالقی بازدید : 476 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

اختصاص 100 میلیارد ریال اعتباربرای اصلاح تقاطع امام حسین (ع) کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح تقاطع امام حسین (ع) کرمانشاه خبر داد.

 

مجتبی نیک کردار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اصلاح این تقاطع در مجموع به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و اصلاح آن تا پایان سال جاری انجام می شود.

وی اظهار کرد: برای اصلاح این تقاطع طراحی لازم براساس فن آوریهای نوین تهیه شده و اکنون برگزاری مناقصه آن به دست شهرداری سپرده شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به حجم بالای ترافیک ناشی از تردد تانکرهای نفتکش پالایشگاه در این میدان، تصریح کرد: در همین مورد برای ساماندهی این تقاطع اعتباری از سوی وزارت نفت اختصاص داده شده است.

یادآوری می شود تبدیل میدان امام حسین (ع) شهر کرمانشاه به تقاطع غیرهمسطح دو سال پیش در حالی انجام شد که بعد از افتتاح معلوم شد پروژه از نظر هندسی دارای طراحی مناسبی نبوده و نه تنها از مسیر شمال به جنوب موجب روان سازی ترافیک نشد بلکه سنگینی حرکت خودروها و ایجاد ترافیک مضاعف را در پی داشت که باعث نارضایتی شهروندان هم شد.

شهر900 هزار نفری کرمانشاه در زمره شهرهای بزرگ ایران به شمار می آید و پروژه های عمرانی زیادی مانند تقاطع ده مجنون، تعریض خیابان مدرس، قطار شهری، ساماندهی رودخانه های آبشوران و قره سو در دست اجراست.

 

محمد خالقی بازدید : 333 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

بیش از یک میلیون تن سیمان از ایلام صادر شد

ایلام - ایرنا - معاون منابع انسانی کارخانه سیمان ایلام از صادرات بیش از یک میلیون و 100 تن سیمان محصول این واحد تولیدی در سال 93 خبر داد.

 

حسن صباغیان بیگدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیمان ایلام به سبب مرغوبیت و برند خاص خود از بهترین سیمان های تولیدی جهان بوده که تقاضا برای خرید محصول آن به ویژه در بازار کشور عراق بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه تمام اصول زیست محیطی در فرآیند تولید این کارخانه کاملا رعایت می شود، تاکید کرد: بیشترین تولید سیمان این کارخانه (72 درصد) به خارج از کشور و بقیه آن نیز برای مصارف داخلی به استان های همجوار صادر می شود.

معاون منابع انسانی کارخانه سیمان استان ایلام گفت: در سال گذشته نزدیک به یک هزار و 100 تن سیمان به خارج از کشور صادر شد و پیش بینی می شود امسال میزان صادرات این محصول افزایش یابد.

صباغیان اضافه کرد: روزانه نزدیک به پنج هزار و 300 تن سیمان در این کارخانه (خط یک، دو هزار و 300 و خط دو، سه هزار تن) تولید می شود و این افتخار را داریم که در سال های گذشته دارای رتبه بندی انتخاب بهترین شرکت های تولیدی کشور و جهان بوده ایم.

وی گفت: صادر کننده برتر کشور در سه سال متوالی، واحد نمونه کشور در زمینه صادرات در سال های 90 تا 93، تقدیر نامه از دوازدهمین نمایشگاه محیط زیست کشور در سال 91، گواهینامه کیفیت برتر پاریس و دریافت گواهینامه سی ای از اروپا در سال 92 از جمله افتخارات کارخانه سیمان ایلام است.

صباغیان افزود: از دیگر افتخارات به دست آمده کارخانه سیمان ایلام، واحد نمونه صنعتی استان و کشور در سال 92، کاندید برترین بنگاه کسب و کار آسیا و واحد نمونه بهداشت محیط زیست در سال 93، گواهینامه و تقدیرنامه از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و برند برتر تجاری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان ایلام در سال 68 به ثبت رسیده که بهره برداری از خط یک تولید آن در سال 77 و خط دوم آن نیز در سال 90 آغاز شده این واحد تولیدی و صنعتی در 15 کیلومتری شمال شهر ایلام در دهستان کارزان شهرستان سیروان واقع شده است.

 

تعداد صفحات : 29

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ads

    X بستن تبليغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1435
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 108
  • بازدید امروز : 437
  • باردید دیروز : 531
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,419
  • بازدید ماه : 7,871
  • بازدید سال : 73,938
  • بازدید کلی : 782,725
  • کدهای اختصاصی
    قمیت روز طلا سکه و ارز


    فروشگاه